tisdag 25 januari 2011

Solen skiner!

Har just ätit frukost, det blev samma som igår, och
nu ska jag alldeles strax gå en promenad till stallet och
tillbaka. Det är perfekt att gå dit, det blir lagom långt
och jag ska ändå mocka så jag slipper ta bilen och
sparar lite bensin på det!

Först ska jag göra en bönsallad som jag tänkte äta
till middag med lövbiff ikväll!

Det sägs ju att man ska äta baljväxter,
och den här salladen är god för att vara bönor ;)


Har jag lagt ut receptet här? Annars får ni det nu:

1 förpackning blandade bönor
1 förpackning kikärtor
1 förpackning sugarsnaps
1/2 gurka
1/2 purjolök
En skvätt olivolja
Vitlök
Salt
Grekisk Salladskrydda

Skölj bönor och kikärter i kallt vatten och
låt rinna av. Skär purjolök, gurka och sugarnaps
i lagoma bitar och blanda med bönorna.
Ringla över olja, riv ner en vitlök och smaka av
med salt och salladskrydda. Rör om ordentligt!

Faktiskt ganska gott till kött, biffar, kyckling m.m
och det håller sig i kylen i flera dagar i en burk
med tätt lock! Prova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar