torsdag 27 januari 2011

Tre steg bakåt


Har haft flera bra dagar med motion och bra mat, tills igår.
Åt en Cambridgebar i bilen på väg hem från jobbet, till lunch.
När jag kom hem fick jag väärldens akuta bhov av något mer,
så jag åt två mackor och började med en riskaka med pizzasmak
(som för övrigt hur goda som helst!) och det slutade med att jag
åt upp halva paketet... Fy :( Bara för att, liksom... :(

Gick en promenad på ca 50 minuter senare, men det tar inte
bort det faktum att jag hetsåt... Själva grejen med vad jag åt
är inte hela världen, jag kommer inte att gå upp 5 kilo bara
för det. men det som både skrämmer mig och gör mig så
ledsen är att jag fick igen det beteendet... Det är hemskt, för
just DÅ fungerar inte hjärnan som den ska, jag tänker inte ens
"jag borde inte" eller "men det är ju så gott", utan jag trycker
i mig för att jag inte kan sluta tugga... Usch, det är äckligt.

...

2 kommentarer:

  1. tråkigt att du uppdaterar så sällan! :(

    SvaraRadera
  2. Jag är i samma skitträsk som du. Jojobantare som älskar mat för mycket, men som mer än gärna vill tappa kilo....

    Jag kör i veckan igång med cambridge (igen) och denna gång ska det banne mig gå vägen. Önska mig lycka till :-)

    SvaraRadera