måndag 24 januari 2011

Ny vecka och massor att göra!


Vaknade av mig själv 10.25 idag! Jag vet inte vad som hände,
de som känner mig vet att jag, vardag som helg, alltid är uppe
före 8! Måste ha blivit nåt fel i hjärnan... Känns som att hela
dagen är bortkastad ju!

Inledde just med en jättegod frukost!
En tallrik fil med tärnat äpple och kanel. Hittade en ny (eller är
den ny?) äppelsort på Ica igår - Honey Crunch. Jättegott!
Till det en delikatess sesam med skinka, keso och paprika.
Keso är väldigt gott på mackan faktiskt!

Nu är jag mätt och ska bara smälta frukosten så blir det en
promenad i det gråa trista vädret!
Det ska bli skönt, jag har gått två dagar i rad nu och känner
bara att jag vill mer! Det är så det ska kännas!
I höstas försökte jag komma igång, men jag hade inte alls
någon vilja att gå ut.

Vägde mig imorse, men vågen visade inte alls vad jag
hade trott. Fortfarande bara -4 kg, precis som förra
måndagen! Åh... Hade trott att det skulle vara mer.
Känner mig verkligen mycket mindre, inte smal, men
det syns absolut att jag är mindre!
Alla säger jämt att man inte ska titta på vågen, så jag
ska försöka att inte göra det.

Bättre mat, mindre portioner och mer aktivitet
MÅSTE göra skillnad i längden. Därför kommer jag
inte att gå på någon speciell diet nu när jag börjat äta,
utan välja nyttigare alternativ till allt och försöka
hålla nere mängden. På så sätt kanske jag känner att
det går bra och lyckas ändra mina vanor istället för
att ta bort precis allt som är onyttigt?

Har jag lagt ut den här bilden från när jag och
David träffades? Så vill jag se ut igen:


Kolla armarna bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar