tisdag 4 januari 2011

Nu gäller det...


Hej igen!

Gårdagen gick bra, jag åt lite och nyttigt.
När jag kom hem från stallet på kvällen var jag
jättesugen på blåbärsglassen vi har i frysen...
Tänkte bara - vill jag bli ännu fetare eller
vill jag bli smalare? Smalare förstås.
Så det var ett enkelt val egentligen.
Blåbärsglass = inte bra.
Kändes skönt att jag tog rätt beslut!

Idag blev det ägg, avocado och skinka
till frukost. Gott och fräscht efter allt jag ätit
under julen...

Min plan är i alla fall såhär:

Just nu väger jag 74,5 kilo - fy!
Målet blir inte en viss vikt den här gången,
jag vet att jag bara hakar upp mig på vågen
då och ger upp om den inte visar som jag vill.

Istället ska jag sikta på att ändra mina vanor,
träna mer och äta både bättre och mindre.
Resultatet får komma eftersom, och jag kommer
att kämpa tills jag känner mig bekväm och
nöjd med hur jag ser ut.

På söndag åker jag ner till Sthlm igen
för mina två sista utbildningsveckor.
Då kommer jag att köra Cambridgekur i 14 dagar
för att få en kickstart. Har kvar påsar för 8 dar
sedan tidigare så det känns som ett ypperligt tillfälle
att använda upp dem när jag ändå inte är hemma
och lockas av mysmiddagar och sånt...

Jag hoppas verkligen det här funkar
för mig den här gången, jag måste bryta mitt
matbeteende och måste hitta tillbaka till en
motivation att gå ut på promenader, jogga,
träna pilates...

Nu är det även dags att rida in min unghäst,
så det vore skönt att bli lättare och få lite
bättre kondition och styrka inför det.
Bara grejen att komma igång med hästen,
allt jobb i stallet, bidrar ju också till ett
mer aktivt liv.

Nu blir det promenad!

1 kommentar: